مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

برگزاری نشست رونمایی کتاب «پوینده مردی به راه»

نویسنده: مهدیه برزگری
ارسال شده در تاریخ ۳۰ دی ۱۴۰۰

‏نشست رونمایی کتاب «پوینده مردی به راه» امروز (پنجشنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰) با شرکت؛ آقایان دکتر فرشاد مؤمنی و دکتر رسول رییس جعفری مطلق و با حضور استاد علی رضاقلی در تالار استاد علامه حکیمی (طاب ثراه) مجموعه فرهنگی امام صادق علیه‌السلام با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران و جمعیت علاقمندان به استاد رضاقلی و حضور مسئولان مجموعه، از میبد و یIMG_20220120_234738_496زد و شهرهای دیگر استان، برگزار گردید.

در این نشست پس از سخنرانی دکتر فرشاد مومنی و رسول جعفریان مطلق، و جناب دکتر میرانی زاده و دکتر مرتضی فلاح، در پایان با گفتاری تشکر آمیز و راهگشا، از جناب استاد علی رضاقلی، حاضران با ابراز احساسات از تلاش این استاد برجسته حوزه فرهنگ و تاریخ سیاسی ایران و حضور مستمر ایشان در مجموعه فرهنگی امام صادق علیه‌السلام میبد، طی سالیان گذشته ، پیش از بروز همه گیری کرونا، تقدیر کردند.

گزارش تفصیلی:

مجموعه ی امام صادق(ع) میبد پنج شنبه ۳۰ دی میزبان جمعی از فرهیختگان و آزاد اندیشانی بود که به بهانه ی رونمایی از کتاب” پوینده مردی در راه ” گرد هم آمده بودند این کتاب نوشتاری ست از زندگی و زمانه استاد ارجمند علی رضاقلی .. میهمانان به تعیین وقت اعلام شده ساعت ۶ عصر در تالار علامه حکیمی مجموعه حضور یافتند و جلسه با تلاوتی چند از آیات قران و سپس همخوانی سرود ملی ایران آغاز شد. چراغ های تالار خاموش کردند و کلیپی از تصاویر و عکس ها و فیلمی گزیده از مصاحبه هایی که با استاد رضا قلی گرفته شده بود بر روی پرده به نمایش گذاشته شد. مجری برنامه جناب دکتر بیکی بعد از خواندن ابیاتی از سعدی و ضمن یادکرد مرحوم دکتر رادی، از نویسنده کتاب و همچنین جناب دکتر فرشاد مومنی برای سخنرانی دعوت کرد .

نویسنده کتاب دکتر رئیس جعفری شرح حالی از مراحل نوشتن کتاب و گرفتن مصاحبه ها از استاد و سختی های کاربه حاضران جلسه ارائه دادند . از تفالی که به شاهنامه زدند برای انتخاب اسم کتاب و عنوان کردند که این کتاب در واقع محصول دغدغه ها و سویه ی فکری نویسندگانش هست که جویای پاسخ ها بوده اند و در پایان از بزرگوارانی چند که در طول نگارش کتاب از آنها بهره بودند تقدیر و تشکر کردند. . و سپس ادامه جلسه را به جناب مومنی سپردند . دکتر فرشاد مومنی که از اقتصاددانان خوب کشور هستند ابتدای سخن به فرموده خودشان دریچه ای گشودند برای مخاطبان به منظور رسیدن به اهداف کتاب…

ایشان با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات جامعه ایران که نشان از توسعه نیافتگی ما دارد این است که ما ایرانیان معمولا ناتوانیم و در نتیجه، تفکر خلاق و نقادانه نسبت به عملکردهای خود نداریم، چه در حوزه سیاسی و چه در سایر حوزه ها و از این منظر، استاد رضا قلی را از جمله کسانی معرفی کردند که پیشرو و دارامند این تفکر نقادی و خلاقانه است. اینکه استاد رضا قلی در پی شناخت ایران و بازشناسی حرکت ها و تغییرهاست. پس از سخنان یاد شده ، جناب دکتر میرغنی‌زاده و دکتر فلاح، اشعار و نثرهایی در بزرگداشت و تکریم استاد رضاقلی ارائه کردند.

استاد رضاقلی نیز در دقایقی کوتاه، ضمن تشکر از برگزارکنندگان نشست، و دست‌اندرکاران مجموعه فرهنگی ، کتاب حاضر را دربرگیرندۀ حدود ده درصد از خاطرات و تجربیات زندگی خود برشمرد و به دو مطلب مهم اشاره داشت. نخست اینکه یادآور شد، وی هیچگاه آدم سیاسی نبوده و اهداف سیاسی را در کارهای علمی و فرهنگی خود دنبال نکرده است و دیگر اینکه از جویندگان مدرک های دانشگاهی ، ناخرسند است از آن رو که مدرک‌گرایان را غالبا خالی از مسأله و دغدغه های جدی می بیند. لذا جوانان را به تلاش و کوشش در مسیر پویش و رشد فراخواند.

در پایان مراسم از کتاب” پوینده مردی به راه ” رونمایی شد و حاضران عکس جمعی گرفتند . در حاشیه ی این مراسم، نمایشگاه کتابی برپا بود و کتابهای استاد رضاقلی نیز با تخفیف ویژه در اختیار مراجعان قرار گرفت.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. بسیار عالی ، خدا حافظتون باشه

یک نظر بگذارید