مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله سیدان در سال آینده(۹۴)

ارسال شده در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۹۳
به یاری خداوند تلاش مجموعه های متعددی که به گفتمان تفکیک پایبندی دارند و در اندیشه تجلیل از شخصیت های علمی و چهره های شاخص این مکتب که همه از رجال نامی و شخصیت های علمی و معننوی و فقاهتی حوزه های قم و نجف و مشهد می باشند، به ثمر می نشیند و نویدی از یادکرد خوبان و آشنایی بفزون تر هواداران این گفتمان راهگشا را به علاقمندان می دهد. طرح  برگزاری بزرگداشت آیت الله سیدان  از سوی مؤسسه معارف اهل بیت (ع) ارائه گردید تا بر پایه تدوین ارج نامه ای قرار بگیرد که از سال ۹۱ در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد آغاز شده و دربرگیرنده مقالاتی ارزشمند از نویسندگان و پژوهشگران معاصر خواهد بود. با همیاری جمعی از پژوهشگران جوان و مدیریت مؤسسه  معارف اهل بیت(ع) قم، اکنون به زمان برگزاری همایش نزدیک تر شده و به یاری خداوند مهربان و عنایات بی پایان آستان رضوی (ع) در سال آینده شاهدد برگزاری شکوهمند این همایش خواهیم بود.
مشروح این نوید را خبرگزاری دین آنلاین در گفتگویی اختصاصی با دکتر سبحانی گزارش کرده است:
مراسم بزرگداشت آیت الله سیدجعفر سیدان، در سال آینده در مشهد مقدس به مناسبت هشتاد سالگی این عالم سرشناس خراسانی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدتقی سبحانی، مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت، در گفت‌وگو با خبرنگار دین‌آنلاین از برگزاری این بزرگداشت به پیشنهاد برخی از بزرگان مانند استاد محمدرضا حکیمی خبر داد.
مدیر عامل مؤسسه معارف اهل بیت با اعلام این خبر گفت: چند جلد کتاب و مجموعه‌مقاله با مقالاتی ارزشمند از اساتید حوزه و دانشگاه به مناسبت این بزرگداشت در دست نشر است.
به گفته وی، تاکنون مجموعه‌مقاله‌ای در موضوع “زندگی و اندیشه استاد سیدان” با مقالاتی از نویسندگانی چون احمد مهدوی دامغانی، منوچهر صدوقی سها، رضا داوری اردکانی، سیدیحیی یثربی، “یادنامه”‌ای در حوزه معارف با مقالاتی از محمدرضا حکیمی، محمدتقی سبحانی، محمدعلی مهدوی راد، محمدتقی فاضل میبدی و رضا بابایی و همچنین “مجموعه‌مقاله” ای دیگر با آثاری فاخر از رضا استادی، سیدعلی میلانی، عبدالحسین خسروپناه، محمد حکیمی، مهدی مهریزی، سیدمحمدعلی ایازی، محمد اسفندیاری، محمد عبداللهیان و محمدکاظم شاکر گرد آمده است.
گفتنی است این همایش به مدیریت مؤسسه معارف اهل بیت با همکاری چند موسسۀ دیگر از جمله مؤسسه فرهنگی امام صادق(ع) میبد و مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) مشهد برگزار خواهد شد.آیتت الله سیدان و استاد حکیمی
آیت‌الله سید جعفر سیّدان متولد ۱۳۱۳ در مشهد مقدس است. او از شاگردان سرآمد و برجسته آیت‌الله شیخ مجتبى قزوینى ، آیت الله شیخ هاشم قزوینی و آیت الله سید محمدهادی میلانی به شمار می‌رود.
سالها پیش محمدرضا حکیمی در کتابی کوشید تا از شاگردان میرزامهدی اصفهانی و آنچه در مشهد با عنوان مکتب معارف شناخته می‌شود تحت عنوان “مکتب تفکیک” یاد کند.این مکتب که استاد سیدان سرآمد آن در روزگار معاصر شناخته می‌شود مدعی است بیشتر فقهای امامیه به استقلال و غناى معارف وحیانى اعتقاد دارند و تفکیک این حقایق را از افکار بشرى (فلسفى و عرفانى) ضرورى مى‏دانند.
آیت‌الله سیدان یکی از عالمان پرهیزگار و متواضع خراسان است که با حضور گسترده و تأثیرگذار در میان طبقات گوناگون اجتماعی به پرورش فکری و اخلاقی مردم مشهد و سایر شهرهای ایران پرداخته و در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی خدمات شایانی را برجای گذاشته است .
مصالب مرتبط:
تدوین بزرگداشت نامه آیت الله سیدان/ سایت ششم
لینک پایگاه  خبری دین آنلاین/ برگزاری همایش…
Print Friendly

یک نظر بگذارید