مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

برگزاری دو نشست (۴ و ۵ مهر) در تالار علامه حکیمی

نویسنده: ن-انصاری
ارسال شده در تاریخ ۴ مهر ۱۳۹۲

همزمان با برگزاری هشتمین جلسه کلاس استاد رضا قلی، بنا به دعوت مجموعه فرهنگی امام صادق(ع ) میبد و همکاری مشارالیه از چند تن از بزرگان و صاحب نظران اقتصاد ایران ازجمله: استادعباس شاکری، دکتر فرشاد مؤمنی و… دعوت شده است تا در «تالار علامه حکیمی» مجموعۀ امام صادق (ع) میبد حضور یافته وضمن سخنرانی به سوالات حاضران نیز پاسخ گویند. ضمنا استاد علی رضاقلی نیز فردای آن روز کلاس خود را ارائه خواهند نمود.

بحث اساتید اقتصادی:

زمان پنجشنبه ۴ مهرماه ساعت ۱۷

کلاس استاد رضاقلی:

جمعه ۵ مهرماه ساعت ۱۷

یادآوری می شود که شرکت در این جلسات ویژۀ مدعوین بوده و نیازمند هماهنگی قبلی با مسئولین برگزاری آن می باشد.

بیوگرافی اساتید نامبرده:

۱- دکتر عباس شاکری

دکتر عباس شاکری تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در دانشگاه علامه طباطبایی آغاز و در سال ۱۳۶۴ به پایان رسانید.وی همچین مدرک کارشناسی ارشدرشته اقتصاد را از دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۳۷۲ و دکترای اقتصاد را از دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۷۸ اخذ کرده است. نامبرده هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی می باشد. گروه : علوم انسانی. رشته : اقتصاد.

 تحصیلات رسمی و حرفه ای :

 سابقه تحصیلات دانشگاهی عباس شاکری به ترتیب زیر می باشد: کارشناسی رشته اقتصاد از دانشگاه علامه طباطبایی ۱۳۶۴ کارشناسی ارشد رشته اقتصاد از دانشگاه تربیت مدرس ۱۳۷۲ دکترای اقتصاد از دانشگاه شهید بهشتی ۱۳۷۸ .

مشاغل و سمتهای مورد تصدی :

دکتر عباس شاکری هم اکنون عضو هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی می باشد.وی رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بودند.

فعالیتهای آموزشی :

 دروس تدریس شده توسط عباس شاکری به قرار زیر است: اقتصاد کلان (۱)، اقتصاد کلان (۲)، اقتصاد خرد (۱)، اقتصاد خرد (۲)، نظامهای اقتصادی( کارشناسی )

اقتصاد خرد پیشرفته، اقتصاد خرد میانه (۱)،  اقتصاد کلان پیشرفته، اقتصاد خرد تکمیلی، اقتصاد خرد میانه (۲)، اقتصاد کلان میانه (۱)، اقتصاد کلان میانه (۲)، موضوعات انتخابی در اقتصاد اسلامی، اقتصاد مدیریت( کارشناسی ارشد )

 اقتصاد خرد پیشرفته (۱)، اقتصاد پولی ، اقتصاد کلان پیشرفته (۱)، سمینار اقتصاد پولی، اقتصاد کلان پیشرفته (۲)، فلسفه نظریه‌های اقتصادی( دکترا )

 آرا و گرایشهای خاص :

گرایش های تخصصی: اقتصاد کلان، اقتصاد بین الملل، اقتصاد توسعه، اقتصاد پولی

علایق پژوهشی: اقتصاد کلان ایران، پول وارز، اشتغال، صادرات، تورم

جوائز و نشانها :

کتاب “تئوری اقتصادخرد، اثر والتر ولایارد” ترجمه عباس شاکری در سال ۱۳۸۰ از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب برتر سال معرفی و انتخاب گردید.

 

۲- دکتر فرشاد مؤمنی

دکتر فرشاد مومنی استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی و مدیر موسسه دین و اقتصاد از جمله معدود اقتصاددانانی که در دیدگاه های اقتصادی خود علاوه بر مباحث اقتصادی به مبانی نظری و  معرفتی رویکردهای اقتصادی نیز توجه دارد و شاید همین رویکرد متفاوتش نیز موجب شده است تا طی بیست سال گذشته از جدی ترین اقتصاددانان منتقد دولت های این دو دهه باشد. وی که در دوران حضرت امام(س) از اعضای دفتر نخست وزیری بوده است این دوران را از پرافتخارترین دوره اقتصادی در تاریخ معاصر ایران می داند.

فرشاد مؤمنی استاد دانشگاه علامه طباطبایی، عضو مؤسسه دین و اقتصاد و صاحب نظر اقتصادی است.

وی که به نوعی به اقتصاد نهادگرا معتقد است، در دوران نخست وزیری میرحسین موسوی نیز به عنوان دستیار در کنار میرمصطفی عالی‌نسب، مشاور ارشد اقتصادی موسوی، کار می‌کرد. وی پیش و پس از انقلاب رابطه نزدیکی با شهید دکتر بهشتی داشت و هم اکنون نیز عضو مؤسسه تنظیم و نشر آثار شهید بهشتی می‌باشد. مؤمنی با آنکه در سال ۸۸ توسط دانشگاه کلمبیای آمریکا برای تدریس یک کرسی درسی در رشته اقتصاد و همچنین همکاری در یک تیم پژوهشی تحت نظر اقتصاددان نامی جهان استیگ لیتس دعوت نامه دریافت کرده بود، حضور در میهن خود را ترجیح داد. این موضوع نمایی از گرایشات ملی و اسلام خواهی او دارد.

از آثار وی:

– [ویرایش]علم اقتصاد و بحران در اقتصاد ایران

– کالبدشناسی یک برنامه توسعه

– اقتصاد ایران در دوران تعدیل ساختاری

– ترجمه نظریه نهادگرایی در علم سیاست، نوشته گای پیترز.

۳– استاد علی رضا قلی

علی رضاقلی، استاد و پژوهشگر ایرانی در حوزه جامعه‌شناسی و علوم سیاسی ا‌ست. او با نوشتن دو کتاب جامعه‌شناسی خودکامگی و جامعه‌شناسی نخبه‌کشی در صحنه جامعه‌شناسی ایران مطرح شد.

رضاقلی در سال ۱۳۲۶ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در همین شهر گذراند. در سال ۱۳۴۶ به عنوان دانشجوی علوم سیاسی در دانشگاه تهران پذیرفته و در سال ۱۳۵۰ از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۳۵۲ به فرانسه رفت و فوق لیسانس جامعه‌شناسی را در آن کشور اخذ کرد. او مشغول گذراندن دوره دکترای این رشته بود که با وقوع انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به ایران برگشت.

Print Friendly

۳ نظر برای این مطلب

  1. ممنون از برگزار کنندگان

  2. ,با سلام
    ممنون که با دعوت از چنین اساتیدی در میبد باعث آشنایی بیشتر علاقه مندان با ایشان و نظرات ایشان شدید.

  3. سلام من چندتا از کتابها ومقالات دکتر رضاقلی را قبلا خوانده بودم, جالب بود و به چاپهاى متعدد هم رسیده است.
    ممنون

یک نظر بگذارید