مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

گزارش خبر گزاری کتاب ایران از کتاب چکیده مکتب تفکیک

ارسال شده در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۰

در روزهای نزدیک به زمان انتشار کتاب چکیده مکتب تفکیک خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا) در خبری که منتشر کرد، چنین گزارش کرد:

«چکیده کتاب مکتب تفکیک» در راه است
۱ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۲
«چکیده کتاب مکتب تفکیک» عنوان کتابی است که به کوشش نرگس انصاری و زهرا فصیحی به تازگی مراحل صحافی و چاپ آن به پایان رسیده است. این اثر، تلخیصی از کتاب محمدرضا حکیمی در باب طریقت‌های معرفتی شناخت به شمار می‌آید که پیش از این با عنوان «مکتب تفکیک» منتشر شده بود.\
فرید مسعودی، مدیر علمی انتشارات دلیل‌ما، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌های محمدرضا حکیمی می‌توان گفت که «مکتب تفکیک» بر آن است که سه راه و روش معرفتی شناختی یعنی قرآن، فلسفه و عرفان را با هدف خالص ماندن شناخت‌های قرآنی از یکدیگر جدا و ثابت کند که مکتب ثقلین به فکر فلسفی و عرفانی بی نیاز است.

وی افزود: نوشته حاضر چکیده‌ای از کتاب «مکتب تفکیک» محمدرضا حکیمی به شمار می‌آید. این کتاب پس از تعریف مکتب تفکیک به بیان مطالب کلیدی نظیر «نیازهای شناخت تفکیک»، «جریان‌شناسی فلسفه اسلامی»، «تأویل»، «مرزبندی حقایق»، «مکتب خراسان»، «قدمت مکتب تفکیک»، «معرفی برخی عالمان تفکیکی» و … می‌پردازد.

نخستین چاپ این کتاب به تازگی از سوی انتشارات دلیل‌ما در قم در ۸۴ صفحه پالتویی با جلد شومیز و بهای ۱۲۰۰۰ریال به پایان رسیده است. این اثر در این هفته روانه بازار کتاب خواهد شد.

Print Friendly

یک نظر بگذارید