مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

دکتر رادی میبدی به دادار مهربان پیوست

ارسال شده در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۳۹۵

انا لله و انا الیه راجعون
ازشماردوچشم یک تن کم
وزشمارخرد هزاران بیش
فاجعه درگذشت نابهنگام فرهیخته گرانسنگ، فرهنگی مرد تاثیر گذار، کنشگر فروتن، صاحب ادب و علم، و مسئولیت شناس متعهد دیار میبد، دکتر محمد علی رادی به حقیقت باور کردنی نبود. او که شمع جمع فرهیختگان و محور وحدت سیاست شناسان و اصلاح گران این سامان بود و بی هیچ ادعایی در هر گام مثبت بزرگی که در این خطه برداشته می شد آشکار یا پشت پرده نقشی درخور داشت، اکنون دریغ است و درد که شهر بی او بماند و یارانش در سوگ ناهنگام پرواز او بنشینند. اما تقدیر خدای بزرگ چنین رقم خورد تا از رنج روزگاران درازی که به جان کوشیده و غم آن به دل کشیده است به میزبانی دادار مهربان خویش پر بکشاند و فرشتگان رحمت خداوند به استقبالش بال بگشایند.
سایت ششم، غم فراق و سوگ اندوهبار دکترمحمدعلی رادی را به همه همراهانش در هیئت مدیره و امناء، استادان، پژوهشیان و کارکنان مجموعه فرهنگی امام جعفر صادق (ع) و به تمام یاران و هیئت تحریریه نشریه “سایه بان” و خانواده محترم تسلیت می گوید. روحش شاد و جایگاهش بهشت برین باد.

423915408_100272
سوگنوشت هایی از اساتید و دوستان در این فقدان
کاظم مجری:
رادی عزیز در شب عید برایت نوشتیم در این روزها زنده ماندن به تما شای حضور شما و دوستانت گره خورده. رادی عزیز در این سالها از خیلی چیزها دل کندیم اما باور کن دل بریدن از تو خیلی سخت است.
از دفتر وصال تو چون طفل خودنما / یک حرف خوانده ایم و به صد جا نوشته ایم هرچندنیست درد دل ما نوشتنی / از اشک خود دو سطر به ایما نوشته ایم

محسن عظیمی:
ﻣﺮﻭﺭ ﺧﺎﻃﺮاﺗﻢ ﺑﺎ اﻭ ﻓﻘﻄ و ﻓﻘﻄ ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻳﺶ اﺳﺖ و ﺷﺎﺩاﺑﻲ.
ﻧﺒﻮﺩ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ اﻭ ﻣﻂﺮﺡ ﻛﻨﻢ و اﻭ ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺯ ﺣﺘﻲ ﺧﻮﺩ ﻣﻦ ﻏﺼﻪ اﻧﺠﺎﻡ ﻧﺸﺪﻧﺶ ﺭا ﻧﺨﻮﺭﺩ.
ﻋﺠﺐ ﺩﻟﮕﻴﺮﻱ ﺧﺎﺻﻲ ﺩاﺭﺩ ﺩﻟﻢ اﺯ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﻧﺒﻮﺩﺵ…ﻛﺎﺵ ﻣﻴﺸﺪ ﺑﺎﻭﺭ ﻧﻜﺮﺩ
ﻛﺎﺵ ﻣﻴﺸﺪ ﻛﺎﺑﻮﺳﻲ ﺑﺎﺷﺪ و ﺑﻴﺪاﺭﻱ و ﺑﺎز ﻧﻌﻤﺖ ﺧﻨﺪﻩ ﻫﺎﻳﺶ ﺑﺎﺷﺪ.
ﭼﻪ ﺯﻭﺩ ﺩﻟﻢ ﺑﺮاﻱ ﻧﺒﻮﺩﻧﺖ ﺗﻨﮓ ﺷﺪﻩ است.

استاد فاضل میبدی:
همی گفتم که خاقانی دریغا گوی من باشد / دریغا من شدم آخر درغا گوی خاقانی . درروزگاران عمرم لحظه ای سختتر ودردناکتر از امروز نداشتم . خبر پر کشیدن دوست دیرینم وفامیل پر افتخارم دکتر رادی هنوز در باورم نگنجیده وهمواره می گویم دروغ وشوخی دوستان است . زیرا در ساعت یک بعد از ظهر امروز برایم زنگ زد . یعنی یک ساعت پیش از واقعه . . اما دریغ و درد این که واقعیتی است تلخ و جانکاه . تحمل بار غم رفتن او از یک سو وتلختر این که از خود می پرسم چه کسی آن همه عزم واراده وتلاش ودر کنارش دلنشینی ومهربانی وشوخ طبعی را پرب خواهد کرد ؟نمی دانم . ولی چه می شود کرد ؟ آن کوز ه گر دهر چنین جام لطیف / می سازدو باز بر زمین می زندش . پر کشیدن زود هنگام او ،اندوهی است که خواهد ماند وغم این شعله فرو نخواهد خفت . آن یار کزو خانه ما جای پری بود / سر تا قدمش چون پری از عیب بری بود / خوش بود لب آب وگل سبزه ونسرین / افسوس که آن سرو روان رهگذری بود . خدایا این اندوه جانکاه تحملش را بر دوستان و بستگانش آسان فرما .

دکتر حسن میر حسینی:
وزشماردوچشم یکتن کم/ وزشمارخردهزاران بیش (رودکی)فاجعه درگذشت نابهنگام فرهیخته گرانسنگ دکترمحمدعلی رادی به تمام یاران وخانواده محترم تسلیت باد عم ازدست دادن این رادمردنه چنان است که بتوان گفت وازکنارش گذشت عمی سنگین ومصیبتی عظما دامن گیرشد .روحش شاد جایگاهش بهشت برین باد،

دکتر کمال بیکی:
بزرگمرد ادب ،فرهنگ وسیاست میبد به ابدیت پیوست.
دکتررادی عزیز ،،هرم آفتاب۵ بعد از ظهر پنجشنبه ۲۷خرداد را با ترنم اشک حسرت بدرقه ات خواهیم کردتا خانه ابدیت از روضه رضوان و به امید رضوان الهی.

استاد علی رضاقلی:
والله بعد از دیدن این خبر اصلا نه میدانم چه بگم وچه بنویسم ماندم. چطور باورکم به کی تسلیت بگم؟
چه جوری بگم، خیلی حیف شد. خیلی جاش پرنشدنیه، خیلی غم انگیزه، نمیدونم. فقط این را میدونم که ایرانی ها درمجموع بد شانس اند. خیلی ها وقتی میرند که بیش از همیشه به انها نیاز است.
میبد تحفه ونادره ای را ازدست داد، ومن عزیزی جایگزین نشدنی.
همیشه جایش خالیست. ای داد!

حسین انصاری:
انا لله و انا الیه راجعون
چقدر بی اندازه دلم شکست. وای! که حیف بود این عزیز دوست داشتنی.

مصطفی صادقی:
باور نکردنیه ، افسوس. یاران موافق همه از دست شدند.

مهندس دستجردی:
او هیچگاه نخواهد مرد….

Print Friendly

۱۰ نظر برای این مطلب

  1. بگذار تا بگرییم چون ابر در بهاران/کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران
    هرکو شراب عشقت روزی چشیده باشد/گوید چه سخت باشد قطع امیدوارم
    پرواز ملکوتی فرهیخته گرامی وفعال مذهبی و سیاسی که عمربدر راه دانستن و آگاهی بخشیدن گذراند بر همه عزیزان تسلیت وتعزیت باد.روحش قرین رحمت حق باد.

  2. خبر درگذشت ناگهانی آقای دکتر محمد رادی باورنکردنی است خداوند به خانواده ایشان صبر عنایت کند و روح ایشان را قرین رحمتش گرداند .

  3. چه خوب که با اعمال خودش خواهد بود نه با اعمال ما

  4. خدایش بیامرزد که چقدر برای دانش و فرهنگ این مرز و بوم زحمت کشید و بسیار با اخلاق و مردم دوست بود .

  5. حس می کنم بالم شکسته است

    حس غریبی است، عجیب است، حس می کنم بالم شکسته است… انگار این آدم وزن معنویش خیلی سنگین بود… انسان بود… خوشحالم که چندین بار در خانه اش، در شهر عزیز میبد زیارتش کردم… و چه همسر مهرورزی، چه پاک زن مهمان نوازی… ناراحتم… ناراحتم که چرا در آخرین سفرم به یزد به حرفش گوش دادم و وقتی گفت کسالت دارم و دیدار را بگذار برای فرصتی دیگر، راه افتادم به سمت شیراز و نرفتم به میبد… ناراحتم که دیدارمان افتاد به قیامت… آقای دکتر سلام، سلام کاکوی جونیم!

    ای به قربان آن لهجه ی زیبای میبدی تو، ای به قربان آن لهجه ی شیرازی که خوب بلد بودی… آقای دکتر خوب جایی رفتی، آنجا دوستان زیادی داری، یکی از آنها پدر من!

    خوب می دانم که با پدرم گل خواهی گفت و گل خواهی شنید… آقای دکتر، دلم هندوانه می خواهد توی ایوان خانه ات… دلم کباب بلدرچین می خواهد… و دلم حسرت یک کاسه شولی دارد که سه شنبه ای با تو بخورم… راستی آخر شولی قسمتم نشد… آخر دست روزگار نگذاشت سه شنبه ای به میبد بیایم برای شولی خورون!

    آقای دکتر،

    ای به قربان آن دقت نظرت… ای به قربان مهربانیت… حال چه کنم با این دلتنگی… به مردم چه بگویم؟! بگویم تو چه نسبتی با من داشتی؟! چطور بگویم “که هنوز من نبودم که تو در دلم نشستی” … آه که دلتنگ توام

    حس می کنم بالم شکسته… ۱۳۹۵/۳/۲۶

  6. Nasr Safavi:
    Sayed Hassan Safavi:
    انا لله و انا الیه راجعون
    دل آرام گیرد ز نام خدا
    خبر درگذشت نابهنگام شادروان دکتر محمد علی رادی موجب تاثر و تألم همه آشنایان، علاقه‌مندان و دوستدارانش شد. هرچند سخت است صحبت کردن از مردی که ساده بود و صمیمی ، مهربان و شیرین گفتار و در رفاقت هیچ گاه کم فروشی نمی کرد مردی که کلمات و واژها در بیان شخصیتش عاجزند. دکتر فردی افتاده در اوج کمال بود او در ادب افراط میکرد و در محبت مسرف بود ، اسطوره اخلاق و رفیق شفیقی که یادش هیچگاه از دلمان نرفته و نخواهد رفت. امروز همه ما در ماتم از دست دادن این انسان ممتاز عزاداریم ، عزاداریم و نمیتوانم یا نمیخواهم باور کنیم واقعیت نبودنش را،هرچند در برابر مشیت الهی چاره ای جز صبر و یاری خواستن از ذات یکتای بی همتایش نیست.
    روحش شاد و یادش همیشه در دلمان

  7. ضایعه درگذشت « دکترمحمدعلی رادی » را به خانواده محترم آن مرحوم و دوستداران ایشان تسلیت می گویم . روحش شاد.

  8. سعدیا مردنکونام نمیردهرگز.مرده آنست که نامش ه نکوئی نبرند
    به نوبه خوددرگذشت دوست صمیمی وشیرمردی پرکاربه خانواده محترم وسایربازماندگان ودوستدارانش تسلیت عرض نموده روحش قرین رحمت حق باد

  9. اندوه بی پایان ما از واقعه درگذشت دکتررادی دردناک وغیرقابل وصف است . من این مصیبت وارده رابه همه دوستان و فرهیختگان و خانواده محترم این عزیز تسلیت عرض می نمایم.

  10. هوالحی
    ضایعه درگذشت دوست بزرگوارم آقای دکتر محمد علی رادی میبدی که متخلق بود به اخلاق الله و از بزرگان و صاحب منصبان علوم دامپزشکی بوده برایم جانسوز بود.
    از حضرت حق سبحانه و تبارک و تعالی خواستارم تا روح بزرگ ایشان را قرین رحمت واسعه خویش قراردهد و با ائمه معصومین (ع) محشورشان بدارد.
    و تسلیت خدمت بازماندگان محترم ایشان عرض میکنم.

یک نظر بگذارید