مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

انتشار کتاب: چکیده کتاب حماسه غدیر

ارسال شده در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۹۰

همزمان با فرا رسیدن ایام عید غدیر خم، کتاب چکیده حماسه غدیر با کوشش های پیگیر مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) به ویژه حجت الاسلام انصاری چاپ و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت. در این کتاب با مباحثی چون فلسفه سیاسی اسلام، اهمیت اعتقادی غدیر، شیعه پیامبر، نه تنها شیعه علی، آمیختگی الغدیر با قرآن و  موضع اسلامی کتاب الغدیر و … آشنا می شویم.

کتاب حماسه غدیر نوشته ی استاد حکیمی در ۳۵۲ صفحه در قطع رقعی کتاب مفید و پر بار در گزارش کتاب الغدیر و نویسنده آن به شمار می رود. این کتاب تا کنون بارها به چاپ رسیده است. با این وصف شاید حجم بزرگ این کتاب برخی از خوانندگان کم مطالعه را از محتوای عمیق و سازنده ی آن محروم می کرد.  اکنون با تلاش گروه پژوهش در این مجموعه فرهنگی چکیده این کتاب سازنده در ۱۲۰ صفحه آن هم در قطع پالتویی در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

هدیه ی این کتاب به جوانان، گامی خدا پسندانه در راه افزایش آگاهی آنان به دانش های مفید در زمینه عدیر و جایگاه آن در اندیشه اسلامی خواهد بود.

اطلاعات کتابشناسی:

چهارمین کتاب از مجموعه بزرگ  کتاب امروز

چکیده کتاب: حماسه غدیر/ تألیف: علامه محمد رضا حکیمی

مقدمه و نظارت: حسین انصاری

چکیده نویسان:  سید ابوالقاسم آقایی میبدی- اعظم کریمی میبدی

بازبینی: علی انصاری/ ویراستار: سمیه ترکاشوند

طرح جلد: وحید عباسی/ آماده سازی برای چاپ: نرگس انصاری

تهیه شده در: گروه پژوهش مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد

مراکز پخش:

میبد، میدان هلال احمر مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) تلفن: ۱-۷۷۵۲۷۰۰-۰۳۵۲

قم، انتهای خیابان صفائیه، بعد از کوچه شماره ۳۹، پلاک ۷۵۹، طبقه دوم، فروشگاه دلیل ما، تلفن ۷۷۳۷۰۱۱-۷۷۳۷۰۰۱

تهران:خیابان انقلاب ،فخر رازی،پلاک ۶۱،فروشگاه دلیل ما، تلفن:۶۶۴۶۴۱۴۱ ـ ۰۲۱

مشهد، چها راه شهداء، ضلع شمالی باغ نادری، کوچه شهید خوراکیان، مجتمع تجاری گنچینه کتاب، طبقه اول، فروشگاه دلیل ما، تلفن ۵-۲۲۳۷۱۱۳

Print Friendly

یک نظر بگذارید