مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

برگزاری مجالس سالانه مجموعه در سوگوارهٔ فاطمیه (س)

ارسال شده در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۱

فاطمهاللهم صلّ علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

وجود فاطمه(س) و حیات پر بار و شهادت مظلومانه اش در تاریخ اسلام قابل چشمپوشی نیست. بدون آگاهی از سیره بانوی بزرگ اسلام ، راهبرد زیست مسلمانی و تبعیت از الگوی پیامبر(ص) دچار خطاهای راهبردی می شود. سرمایۀ بزرگ تشیع در طول تاریخ سیاسی فرهنگی اش را مدیون خطبه ها و مواضع بی مانند حضرت زهراست. عظمت جایگاه فاطمه(س) و نقش تربیتی اصلاحی آن، از دلایل ضرورت تعظیم شعائر فاطمی(س) به شمار می رود.

همچون سال های گذشته مجالس سالانه در اقامه سوگواری در شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در مجموعه امام صادق علیه‌السلام میبد بر پاست. این مراسم پر فیض فرهنگی معنوی همزمان با ایام فاطمیه اول در سوگ شهادت حضرت صدیقه کبری (س) عرض ارادت خود را به آستان شکوهمند شهادت ایشان ابراز می کنند.
از سه شنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۱ به مدت شش شب ، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء مجلس تعظیم شعایر فاطمی در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد
نشانی: میبد، بلوار قاضی میر حسین، میدان هلال احمر

در برنامه این شبها پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت استاد حاج سید علی محمد حیدری ، حاضران از سخنرانی ایشان بهره خواهند برد. در ادامه پس از مرثیه خوانی سید گلاب، سخنرانی  حجت الاسلام سید سعید حسینی. به موضوع تبیین فرازهایی از خطابه مسجد حضرت فاطمه سلام الله علیها اختصاص دارد.

Print Friendly

یک نظر بگذارید