مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

برگزاری مراسم سالانه سوگواری ایام فاطمیه در سالن عمومی مجموعه

نویسنده: ن-انصاری
ارسال شده در تاریخ ۹ اسفند ۱۳۹۴

با فرارسیدن ایام سوگواری حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اول، همچون سال های گذشته مراسم سوگواری در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد، از جمعه شب ۷ اسفند ماه آغاز گشته و تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت. با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در این مراسم معنوی هر شب پس از اقامه نماز به امامت استاد حجت الاسلام حیدری، ایشان برای حاضران سخنرانی می کنند. سخنرانی های استاد حیدری همواره دلنشین بوده و سرشار از نکات علمی و اجتماعی روزآمد، برای اهل مطالعه و حاوی نکته های اخلاقی و تربیتی برای جوانان و عامه مردم است. سبک اختصاصی ایشان در منبر و سخنرانی، از جذابیت بالایی در میان خواص و عموم، برخوردار می باشد و سبب می شود تا شنوندگان از دیگر جای ها مانند یزد، اردکان و رستاق نیز برای شرکت در این گردهمایی روحانی حضور یایند. شور و حال این جلسات، در کنار سادگی و صفا و شیوۀ برگزاری آن، مایۀ افزایش حضور مشتاقان می گردد. به ویژه جوانانی که در حاشیۀ این جلسۀ پربار گفتگو هایی با استادان و صاحبنظران حاضر دارند و گاهی در موضوعات مورد نیاز، پاسخ پرسش های دشوارخود را به آسانی می یابند.

در شب نخست پس از سخنرانی استاد حیدری و مرثیه خوانی سید گلاب، حجت الاسلام سید سعید حسینی سحنرانی کرد.

در شب دوم پس از سنخنرانی استاد حیدری و اجرای مرثیه؛ حجت الاسلام انصاری در موضوع «خوانش انتقادی از دردهای (مصائب) فاطمه زهرا(س) سخن گفت. وی وعده کرده است در شب سوم نیز پس از اقامه نماز به تبیین بخش دیگری از موضوع یاد شده خواهد پرداخت. حجت الاسلام سید حسین حیدری و حاج شیخ محمود امامی و محمد حسن شاه آبادی دیگر سخنرانان این مراسم در شب های آینده خواهند بود.

برنامه امسال با شیوۀ همه ساله در زمان برگزاری به دلیل همزمانی با ایام تبلیغات انتخابات و روز رای گیری، تغییر یافت و با چند روز تاخیر ، در جمعه شب هفتم اسفند، پس از پایان روزهای رای گیری و انتخابات، آغاز شده است. همچنین در اجرای برنامه نیز تغییری چشمگیر پدید آمده است و طی آن پنل گفتگوی دو تن از استادان مطرح جامعه شناسی از دانشگاه تهران در شب سوم از برنامه فاطمیه برگزار خواهد شد. خبر تفصیلی آن را در گزارش اخبار سایت بخوانید.

Print Friendly

یک نظر بگذارید