مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

گزارش آغاز فعالیت مجموعه در سال جدید

نویسنده: علی عطاری
ارسال شده در تاریخ ۱۸ فروردین ۱۳۹۲

برگزاری سوگواری ایام فاطمیه
سرآغاز سال ۹۲ با نام و یاد بانوی مقدس فاطمۀ زهرا(س) همراه گردید. بزرگداشت بزرگ بانوی بزرگ اسلام در این دوران به عنوان نیازی اساسی برای نسل امروز و فرداهاست. غفلت از شناخت و نقش و جایگاه واقعی یگانه دختر پیامبر(ص) خسارتی جبران ناپذیر به دنبال خواهد داشت. فرهنگبانان باید جایگاه او را در جامعه به ویژه فرهنگ تشیع تقویت کنند به گونه ای که همه به روشنی دریابند که کار و اقدام فاطمه در آن نقطه حساس تاریخ، کارستانی سترگ بود که پیامدهای آن راهبر قافله تاریخ بشری تا امروز و حتی فرداهای نسل بشر خواهد بود. باید فاطمه را در عمق تاریخ کهن اسلامی با دیدی نو و  تازه شناخت. باید به دنبال پاسخ این سوالات اساسی باشیم که فاطمه(س) که بود؟ چه کرد؟  چه گفت و چه شد؟ 
به دلیل همین تقارن زمانی، فعالیت مجموعه فرهنگی امام صادق میبد در سال ۹۲، در دومین روز بهاری  با آماده سازی فضای مجموعه و نصب پارچه های مشکی برای برپایی سوگواری ایام فاطمیه آغاز شد.  از روز چهارم  فروردین،  مجموعه امام صادق(ع) در شب هایی ششگانه به سوگ آن بانو نشست. در این مراسم از سخنان خطیبان توانا در ضرورت فاطمه شناسی بهره گرفته شد. (برای مشاهده گزارش های این مراسم اینجا را کلیک کنید)
کتابخانه
کتابخانه نیز  بعد از انبار گردانی کار خود را روز شنبه ۱۷/۲/۹۲ آغاز نمود. این کتابخانه شامل ۳۸۰۰۰ جلد و بیش از ۲۳۸۰۰ عنوان کتاب است و در حال حاضر ۲۰۰ نفر عضو فعال داراست. در حدود دو سال و نیمی که از افتتاح کتابخانه می گذرد، تلاش های پیگیر دست اندر کاران مجموعه به ویژه استاد سید محمد کاظم حیدری – که یکی از نخبگان حوزه کتابشناسی است- در گردآوری کتاب های مفید و سودمند در زمینه های اعتقادی، اجتماعی و علمی ستودنی است. کتابخانه در سال جدید نیز آماده خدمت رسانی به پژوهشگران و علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی است.
ساعات کار کتابخانه: صبح ها : ۸-۱۳ و عصرها : ۱۶-۲۰ به جز روزهای تعطیل است.
برنامۀ کلاس ها
در سال جدید، باز هم نیاز به نو شدن اندیشه ها و آشنایی با افکار تازه داریم. آموزش نیازی اساسی و جدی برای همگان است. مجموعه امام صادق(ع) در راستای تعهدات و رسالت گزاری خود در زمینه آموزش در سال جدید باز هم اقدام به برگزاری کلاس هایی مفید و سودمند کرده است. در حال حاضر برنامه کلاسهای مجموعه در سال جدید به شرح زیر می باشد :
۱-  کلاس پژوهش و چکیده نویسی، دوشنبه ها از ساعت ۱۹ الی ۲۰ ، استاد انصاری. این کلاس خصوصی بوده و برای شرکت نیاز به هماهنگی است.
۲- کلاس تفسیر زیارت جامعه کبیره ،چهار شنبه ها از ساعت ۱۹ الی ۲۰ استاد سید علی محمد حیدری.
۳- ادامۀ بحث فلسفی هرمنوتیک ،پنج شنبه ها از ساعت ۱۹ الی ۲۰ استاد سید علی محمد حیدری.
۴- تفسیر نهج البلاغه توسط استاد سید علی محمد حیدری، پنجشنبه ها بعد از برپایی نماز مغرب و عشاء
* لازم به ذکر این که تا اطلاع ثانوی کلاس  عربی بانوان که در سال قبل جمعه ها برگزار می گردید،تعطیل است.

Print Friendly

۲ نظر برای این مطلب

  1. با سلام و تشکر از زحمات شما خواهشا از کلاسهای مفید وجذاب جناب استاد صادقی که سه شنبه ها در موسسه برگزار می شود هم مطلب بگذارید با تشکر

  2. سلام بر شما
    جناب آقای حسن زاده با تشکر
    مدیریت سایت روزهای گذشته در یادداشت هایی از مسئول گزارش کلاس ها همین درخواست را داشته است. در صورت دریافت زمان وگزارش کلاس نقد و نیز کلاس عربی، توضیحات لازم ارائه خواهد گردید.

یک نظر بگذارید