مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

گردهمایی مسئولین و اعضاء مجموعه در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)

نویسنده: محمد حیدری
ارسال شده در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۱

همزمان با میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) بار دیگر اعضاء مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد، در محل مجموعه گرد هم آمدند تا فعالیت های انجام شده در طول سال گذشته را از زبان مسئولین بشنوند و برای یکسال پیش رو تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.
پس از برپایی نماز جماعت به امامت حجت الاسلام استاد حاج سید علی محمد حیدری و برگزاری مراسم افطاری جلسه آغاز شد.
در ایتدای جلسه مسئول فرهنگی مجموعه آقای دکتر سراج الدین وحیدی سخنان خود را با ذکر نکته ای اجتماعی در مورد ماه مبارک رمضان آغاز کرده گفت: روزه ماه مبارک رمضان بر  ما واجب شده است تا  بدین گونه یک وعده از وعده های غذایی خود کم کنیم و روز را با دو وعده به پایان ببریم. در حقیقت شاید فلسفه اش این باشد که ما در این ماه مبارک با کم کردن جیره غذایی خود به افراد نیازمند کمک کنیم تا با این کار از برکات مادی و معنوی این ماه به گونه ای شایسته استفاده نماییم؛ اما این در حالی است که در کشور ما در  ماه مبارک به جای آنکه سرانه مصرف مردم در خوراک پایین تر بیاید از ماههای دیگر سال بالاتر می رود! و  این نکته جای تأمل دارد…
ایشان در ادامه پیرامون اهداف کلی و راهبردی مجموعه افزود: “عامۀ مردم در این شهرستان بیشتر رغبت دارند که برای مسجد و حسینیه و امثال این بناها کمک های خود را اهداء نمایند و کمتر به ضرورت بنا های فرهنگی و مفید به حال جوانان توجه داشته اند. اما شما دوستان با حضور خود در ایجاد و ساخت این مجموعه، اهداف و سیاست های راهبردی را در زمینه ایجاد یک بنیاد فرهنگی اصیل دنبال می کنید. بنا بر این باید دیگر افراد و دوستان خود را نیز با فعالیت های انجام شده و اهداف مجموعه آشنا کنید تا بتوانیم با کمک یکدیگر هر چه زودتر بنای کتابخانه این مجموعه را به پایان برسانیم”. وی هم چنین به هزینه های کلی و جاری مجموعه اشاره کرد که شامل احداث بناها و خرید تجهیزات، پرداخت حقوق کارکنان، هزینه آب ، برق و تلفن و برگزاری کلاس و خدمات آموزشی می باشد.”
سپس دکتر وحیدی از آقای عطاری مدیر اجرایی مجموعه دعوت کرد تا درباره فعالیتهای انجام شده در سال گذشته و فعالیتهای پیش رو اطلاعاتی در اختیار اعضاء بگذارند. آقای عطاری درباره هزینه ه ای انجام شده به ویژه ساختمان حسینیه مجموعه و پیش بینی هزینه هایی که برای تکمیل کار مجموعه نیاز است گزارش مبسوطی را در اختیار حاضران قرار داد.
آقای عطاری اظهار داشت که در حال حاضر کتابخانه می تواند جوابگوی محققین و اهل مطالعه باشد. ایشان گفت: تا کنون ۸۰ درصد کتابها که شامل حدود ۴۰ هزار عنوان کتاب است به ثبت رسیده است.
در ادامۀ نشست در غیاب حجت الاسلام و المسلمین انصاری آقای خامسی گزارشی در مورد کلاسها و برگزاری  کارگاه پژوهش به ویژه  کارهای منتشر شدۀ گروه پژوهش که با عنوان «مجموعۀ کتاب امروز» منتشر می شود، توضیحاتی ارائه داد که مورد استقبال حاضران قرا گرفته و خواستار اطلاع رسانی بیشتر در سطح عموم در این باره ها شدند.
یادآوری می شود که مجموعه کتاب امروز شامل چکیده نویسی ده ها اثر از کتاب های مفید و سودمند جهت  انتشار است. در حدود یکسالی که از فعالیت این گروه می گذرد تا کنون چهار عنوان از مجموعه کتاب امروز، منتشر و در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران قرار گرفته است. این مجموعه شامل ۱۱۰ شماره خواهد بود که تا کنون کار چکیده نویسی حدود ۵۰  عنوان کتاب انجام شده است.
در پایان این گزارش ها برنامه کلاس های جاری مجموعه نیز اعلام شد: ۱- دوشنبه ها از ساعت ۶ تا اذان مغرب کلاس کار گروه پژوهشی توسط حجت الاسلام انصاری که تا کنون ۲۰ جلسه تشکیل شده است.
۲- چهارشنبه ها از ساعت ۶ تا اذان مغرب درس تفسیر نهج البلاغه توسط حجت الاسلام استاد سید علی محمد حیدری. ۳- پنجشنبه ها از ساعت ۶ تا اذان مغرب بحث هرمنوتیک که توسط هم ایشان تدریس می شود.

Print Friendly

یک نظر بگذارید