مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

گزارش عملکرد کتابخانه مجموعه در سال ۹۰

نویسنده: ن.الف
ارسال شده در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۰

کتابخانه مجموعه امام صادق(ع) از سال ها پیش شروع به کار کرده و اقدام به خرید کتاب های مورد نیاز اهل پژوهش در زمینه های گوناگون مذهبی، اقتصادی، تاریخی و ادبی و … کرده بود  اما به صورت رسمی فعالیت خود را در ساختمان اصلی در سال ۹۰ آغاز کرد.

در حال حاضر سه کتابدار و فهرست نویس در  کتابخانه مجموعه مشغول به فعالیت و ارائه خدمات هستند. در اسفند ماه سال جاری سایت ششم با  یکی از کتابداران  درباره وضعیت کتابخانه و نحوه خدمات رسانی به اعضاء گفت و گویی انجام داد. وی اظهار داشت که در این کتابخانه تا کنون  ۱۸۷۳۷ عنوان کتاب فارسی و تعدادی کتاب های خارجی فهرست نویسی شده و برچسب خورده است. به طور کلی کتابخانه شامل ۳۰۹۳۴ نسخه کتاب می باشد.

فهرست نویسی کتاب ها بر اساس رده بندی کنگره صورت می گیرد.  نرم افزار مورد استفاده جهت ثبت کتاب و انجام جستجوی کتاب، نرم افزار «هم آرا»  است. کتابخانه به صورت مخزن بسته می باشد که از طریق جستجوی رایانه ای به مراجعین و محققین ارائۀ خدمات می کند. در حال حاضر تعداد اعضای این کتابخانه حدود ۱۱۵ عضو است .وی همچنین در ادامه گفت و گو تعداد مراجعان را به طور میانگین ماهانه ۱۲۰ نفر اعلام کرد که تقریبا به همین تعداد نیز کتاب به امانت برده می شود. هنوز بخشی از کتاب های خارجی در انبار کتابخانه در نوبت برگه نویسی قرار دارد که در سال آینده کار فهرست نویسی این کتاب ها انجام خواهد شد.

یادآوری می شود که این کتابخانه در روزهای غیر تعطیل از ساعت ۸ تا ۱۳ پاسخگوی مراجعان و محققان و اعضای کتابخانه است.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. با سلام واقعا باید به کتابداران این کتابخانه خسته نباشید گفت. کار فهرستنویسی کتابهای کتابخانه در کمترین مدت ممکن کار هر کسی نبود و ان هم در شرایطی که کتابخانه در ساختمان تازه تاسیس خود داشته و دارد. این افراد با کمترین چشم داشتی بهترین خدمات را ارائه داده اند که امیدواریم خداوند به ایشان جزای خیر دهد ان شاء الله.

یک نظر بگذارید