مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

خبر انتشار چکیده حماسه غدیر در خبرگزاری کتاب ایران

ارسال شده در تاریخ ۲۴ آبان ۱۳۹۰

خبر گزاری کتاب ایران (ایبنا) ۲۲ آبان ماه از در قالب مصاحبه ای با مسئول فرهنگی انتشارات دلیل ما از انتشار و عرضه ی کتاب چکیده  حماسه غدیر خبر داد. یاد آوری می شود این کتاب در مجموعه «کتاب امروز» از سوی مؤسسه فرهنگی امام صادق(ع) میبد پژوهش و چکیده سازی شده است. متن خبر منتشر شده در خبرگزاری ایبنا چنین است:

امروز توسط انتشارات «دلیل ما»  «چکیده حماسه غدیر» حکیمی منتشر می‌شود
۲۲ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۸:۰۰
انتشارات «دلیل ما» در آستانه عید غدیر خم و همزمان با نخستین روز هفته کتاب «چکیده کتاب حماسه غدیر» نوشته محمدرضا حکیمی را منتشر می‌کند. ابوالقاسم آقایی و اعظم کریمی، چکیده‌نویسی این اثر را برعهده داشتند.-
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این نوشتار که قرار است از امروز(یکشنبه، ۲۲ آبان ماه) در کتابفروشی‌ها توزیع شود، برگزیده‌ای از کتاب حماسه غدیر  حکیمی است و تحقیقی درباره آثار اعتقادی و اجتماعی واقعه غدیر در طول تاریخ به شمار می‌آید.

نویسنده در این کتاب خوانندگان را به این سمت سوق می‌دهد که غدیر و پذیرش ولایت علی(ع) راهی است که مسلمانان باید به آن بپیوندند تا اسلام پایدار بماند.

این کتاب با تاکید بر اهمیت واقعه‌ غدیر، شخصیت بزرگ علامه امینی و کتاب گرانقدر وی «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» را می‌شناساند. حکیمی در این کتاب با دلایل و احادیث فراوانی اثبات می‌کند که مسلمانان بعد از پیامبر اکرم(ص) باید «ولی» می‌داشتند، اگر هیچ نصی بر انتصاب حضرت علی(ع) بر این امر موجود نبود، باز شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد، وجود مقدس حضرت امیر(ع) بود.

مولف برای تأیید این موضوع ده‌ها شاهد از سخنان بزرگان و علمای شیعه و اهل سنت با ذکر دقیق منبع عنوان می‌کند.

انتشارات «دلیل ما» نخستین چاپ «چکیده کتاب حماسه غدیر» را به تازگی در ۱۲۰ صفحه پالتویی به چاپ رسانده است. این کتاب از ۲۲ آبان ماه روانه بازار نشر می‌شود. پیش از این «حماسه غدیر» به صورت رقعی منتشر شده بود و این بار این کتاب برای دسترسی بیشتر مخاطبان در قطع پالتویی و با چکیده‌نویسی ابوالقاسم آقایی و اعظم کریمی منتشر می‌شود.

لینک خبر در خبرگزاری کتاب ایران ایبنا

Print Friendly

یک نظر بگذارید