مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد، سوگوار استاد علی رضاقلی

نویسنده: ز. انصاری
ارسال شده در تاریخ ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد سوگوار استاد علی رضاقلی

امروز پیکر استاد علی رضاقلی (والا) در خاک آرمید و روان پوینده‌اش به سرای رحمت الهی پر کشید و ناباورانه همه مشتاقان و همفکران و شاگردان خویش را سوگوار کرد. خالق آثار چندگانه‌ در زمینه بررسی علل و عوامل توسعه نیافتگی تاریخی این سرزمین ، که به خوبی نشان داد؛ نظریه‌پردازی برجسته در زمینه تاریخ سیاسی اجتماعی ایران است که بر تتبع گسترده و اندیشه‌ای نقاد، تکیه دارد. به یقین، درگذشت وی، نه تنها پایان او نیست بلکه نقطه شروعی برای باز اندیشیِ همۀ درنگ ها و تامل های فکری و حتی ناگفته های وی خواهد بود و سرآغازی برای شمارش حسرتهای بیشماری که در فقدان او احساس می شود.
استاد رضاقلی یک دهه ، از راهنمایی‌ها، همکاری و همراهی بی دریغش را خالصانه وقف مجموعه امام صادق(ع) میبد کرده بود. حضور مداوم و برنامه مند استاد در این مرکز، به ویژه در معیت برنامه ریزی های زنده یاد دکتر محمد رادی، مرکز ثقلی برای رشد اندیشه و پویش ذهنیت تاریخی اجتماعی در میان مخاطبان اندیشه های نقادانه دکتر رضا قلی بود.
گویا تقدیر چنان بود تا مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) میبد در دی ماه ۱۴۰۰ آخرین حضور استاد رضاقلی را در برنامه نکوداشت مقام وی و رونمایی از کتابی که به گفتۀ خودش «تنها ده درصد» از زندگی وی را روایت میکرد، به فرجام برساند و دیگر، طنین صدای گرم و کلام راهگشا، و شورمندی سخنانش را از این پس، در خاطرات دهسالۀ این مجموعه سراغ بگیرد.
مدیربت مجموعه با حضور در مراسم اندوهبار تشییع و تدفین پیکر آن استاد فقید، درگذشت پوینده مرد عرصۀ تاریخ سیاسی اجتماعی ایران را به همسر و فرزندان گرامی و یاران و شاگردان و علاقمندان وی تسلیت گفته و برای آن جان باورمند، از خداوند مهربان، آمرزش بی پایان مسئلت دارد.
یادآور می شود جلسات یادبود استاد رضاقلی، توسط این مجموعه ، به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

Print Friendly

یک نظر بگذارید