مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

مراسم دومین سالگرد رحلت عالم ربانی حاج سید جواد حیدری(ره) در مسجد برخوردار

ارسال شده در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۵

دومین سالگرد رحلت عالم ربانی، مربی نفوس، معلم بندگی، آیت الحق ، حضرت آقای حاج سید جواد حیدری -اعلی الله مقامه- برگزار می گردد.
برنامه مراسم به شرح زیر خواهد بود.

یزد – مسجد برخوردار
۱۲ تا ۱۴ تیرماه ۹۵
برابر با ۲۶ تا ۲۸ رمضان المبارک ۱۴۳۷

ساعت شروع و پایان
۲۱ تا ۲۲:۳۰

شب اول؛
۱٫ ساعت ۲۱ تلاوت قرآن توسط قاری برجسته استاد محمد کریمی نیا (۱۵ دقیقه)
۲٫ ساعت ۲۱:۱۵ مرثیه خوانی اهل بیت(ع) توسط حاج کاظم رحمتی (۳۰ دقیقه)
۳٫ ساعت ۲۱:۴۵ سخنرانی حجت الاسلام محمد حسن شاه آبادی (۴۵ دقیقه)

شب دوم؛
۱٫ ساعت ۲۱ تلاوت قرآن توسط قاری برجسته استاد کریمی نیا (۱۵ دقیقه)
۲٫ ساعت ۲۱:۱۵ مرثیه خوانی اهل بیت(ع) توسط حاج آقای ابراهیمی (۳۰ دقیقه)
۳٫ ساعت ۲۱:۴۵ سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا نایینی (۴۵ دقیقه)

شب سوم؛
۱٫ ساعت ۲۱ تلاوت قرآن توسط قاری برجسته استاد کریمی نیا (۱۵ دقیقه)
۲٫ ساعت ۲۱:۱۵ مرثیه خوانی اهل بیت(ع) توسط سید گلاب میبدی (۳۰ دقیقه)
۳٫ ساعت ۲۱:۴۵ سخنرانی حجت الاسلام حسین انصاری (۴۵ دقیقه)

423915325_122124

 به یاد او که هماره یاد خدا بود

عالمان ربانی نیاز جامعۀ انسانی اند و بدون آنها حیات معنوی و معقول یا خردمندانه با کاستی و بلکه به رکود گرفتار می شود. تولید انسان الهی و معنوی به مربیان ربانی و الاهی نیازمند است. به تعبیر یکی از بزرگان، کارها به رجل الهی سامان می گیرد.
تلاش برای رسیدن به این درجات یا یافتن کسانی در این حد و اندازه ها، یکی از آرزوهای بزرگان و بزرگ ترین آرزوهای آنان است.
دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر/ کز دیو دد ملولم و انسانم آرزوست
گفتیم یافت می نشود، جسته ایم ما/ گفت آن که یافت می نشود آنم آرزوست
عالمان ربانی ویزگی هایی دارند که خدا ترسی، تقوا، ترک گناه، تهذیب نفس، تملیک هوا و هوس، مخالفت با هوای نفس، دوری از ارباب قدرت، گریختن از آوازه و شهرت و فتوا، همنشینی با فقیران، دستگیری از نیازمندان، بردباری با مردم، درگذشتن از دشمنان، ترک دنیا، فروتنی در برابر خلق، عشق به عبادت داشتن، و فرمانبری از امامان (ع) بخشی از آنهاست.
اگر قرار بر این باشد که کسانی فقط علم بیاندوزند و به اندازه علمی که اندوخته اند، قبای ادب و اخلاق و فضیلت ندوزند و از دانش هدایتگر انبیاء به حفظ رسم و خط بکوشند و از درک و درد و عشق، تهی بمانند، پس چه فرقی میان آنان با بهائمی که کتاب مقدس بر پشت می کشند؟ و چه تفاوتی با احبار و رهبان دارند که مبغوض خدا و مطرود قرآن اند؟

با این مقدمات اگر بخواهم به کوتاهی سخن اصلی را بازگویی کنم باید بگویم که جایگاه حاج سید جواد حیدری را در مقام و مرتبت عالمان ربانی باید جست. او به شایستگی موصوف به این صفت بود و رمز موفقیت و اقبال اهل ایمان و معرفت و اساتید وبزرگان نسبت به وی در همین مرتبت و جایگاه نهفته است.
همچنان که پیشوایان هدایت خلق، فرموده اند برای همین است که جایگاه و نقش عالمان ربانی از دست رفته و جای خالی آنان را هیچکس یا چیزی پر نمی کند و کمبود نفس و نفوذ کلمه آنان تا همیشه، احساس می شود،. هر چند که نماد قدرتمندی از خداترسی، ایمان و تعهد و تکلیف را در مسیر قافله ی روندگان بر جای میگذارند و خاطرات و آثارشان، روح معنویت را هر پگاه و سحری در دل شیفتگان کمال، می دمند.

در دومین سالگشت رحلت آن چراغ برافروخته هدایت و درس آموز رموز بندگی، و متخلق به اخلاق روحانیان، به روح بزرگش درود می فرستیم و برای روان تابناکش، عطر تازه ای از باغستان رحمت بی پایان خداوند می طلبیم. خدایا به دعای ان بزرگ عروج کرده به آستانت، از گناهان کوچک و بزرگ ما در این ماه رحمت و مهربانی درگذر و روزگارمان را چونان او حال خوش و سلوک خوبان ببخش. آمین

دل خانه ی خداست ، او هم چون که خدایی بود، در دلها جای داشت…IMG_20160702_191915

Print Friendly

یک نظر بگذارید