مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

از آفرینش انسان تا آزادی او، عنوان سخنرانی فاضل میبدی در سوگ دکتر رادی

نویسنده: ن.انصاری
ارسال شده در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۹۵

IMG15265753 سخنرانی فاضل میبدی در سوگ دکتر رادی در بیت الزهراء بشنیغان به موضوع رابطه ی آفریتش انسان با آزادی او اختصاص داشت، رابطه ای که از دیدگاه سخنران جلسه جناب فاضلل، عضو برجسته محققین حوزه قم، در مرگ نیز نقشی نمایان دارد به گونه ای که آخرین اراده خداوند را برای آزادی کامل انسان به نمایش می گذارد و در پرواز پایانی به اوج آزادی از تعلقات مادی دست می یابد. در مرگ نیز لازم به یادآوری است که استاد محمد تقی فاصل میبدی عضو برجسته جامعه محققین حوزه علمیه قم، سخنران دیگر این جلسه بود. وی در سخنانی شیوا ضمن تجلیل از زنده یاد دکتر رادی، بخش هایی از زندگی پر بار وی را یادآور شد و به دلیل وجود دوستی و همراهی دیرینه ای که تا پایان عمر با ایشان داشته است گفتار مبسوط و مفیدی در این باره ارائه کرد. استاد فاضل سپس به اهمیت تفکر پیرامون مرگ و جایگاه مرگ اندیشی در فرهنگ غنی اسلام پرداخت و با اشاره به داستان خلقت و اهداف آن که در قرآن کریم آمده است، ارزش های عالی انسانی همچون هدایت و آزادی را از مجموعه هدفهای بزرگ آفرینش انسان در نگاه قرآنی و از منظر دینی بر شمرد.

لازم به یادآوری است استاد محمد تقی فاصل میبدی عضو برجسته جامعه محققین حوزه علمیه قم، یکی از اعضای هیئت مدیره مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد است که سخنان خود را در جلسه ای که به تاریخ ۹۵/۴/۴  از سوی مجموعه امام صادق(ع) برگزار شده بود ایراد کرد.
در صورت فراهم شدن متن کاملتری از سخنرانی استاد فاضل برای استفاده بهتر خوانندگان به درج آن در اخبار سایت ششم اقدام خواهد شد.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. دریغا و درد که دکتر رادی عزیز از میان مارخت بر بست. جز این چه میتوانم بگویم. مگر استان یزد چند دکتر رادی داشت؟

یک نظر بگذارید