مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

سخنرانی دکتراحمدعلی بهروزمند، ژئوفیزیکدان از دانشگاه استنفورد

نویسنده: فاطمه انصاری
ارسال شده در تاریخ ۷ خرداد ۱۳۹۵

برنامه مجموعه امام صادق(ع) میبد، روز پنج شنبه، ششم خرداد ۹۵ در تالار علامه حکیمی به سخنرانی دکتر احمدعلی بهروزمند (متولد ۱۳۶۰ یزد) ژئوفیزیکدان و پژوهشگر و استاد از دانشگاه استنفورد آمریکا اختصاص داشت. جلسه تالار با خیر مقدم گویی دکتر مرتضی فلاح و ارائه رزومه ای از سخنران آغاز شد و سپس جمعیت حاضر به استماع سخنرانی پرداخت.
محور گفتار دکتر بهروزمند به ژئوفیزیک کاربردی معطوف بود. ژئوفیزیک کاربردی به دو شاخه ژئوفیزیک اکتشافی و مهندسی تقسیم می‌شود و یکی از زیرشاخه‌های ژئوفیزیک اکتشافی ژئوفیزیک آب است که در آن بیشتر از روش‌های الکتریکی و الکترومغناطیسی استفاده می گردد.
از آنجا که اقلیم کویر، خشک و کم آب است و بیشترینه مصارف آب کشاورزی و صنعت و حتی آشامیدنی از سفره های زیر زمینی بهره برداری می گردد لذا توجه علمی و به روز، نسبت به مسائل ژئوفیزیک اکتشاف آب و گمانه زنی در باره میزان ذخایر زیر زمینی و مسائلی از این دست بسیار راهگشاست و در جهت ارتقاء دانش های کاربردی در منطقه مؤثر خواهد بود.
دکتر بهروزمندی پس از ارائه سخنرانی خود با موضوع:《چگونگی شناسایی سفره های آب زیرزمینی به کمک روشهای ژئوفیزیکی》به بخشی از پرسش های حاضران در این باره پاسخ گفت.
یادآوری می شود که دکتر محمدحسن میرحسبنى استاد تاریخ دانشگاه یزد نیز فردا جمعه ۹۵/۳/۷ با موضوع:《اوج اعتلای فرهنگ وتمدن ایران (علل وچرایی آن)》در تالار علامه حکیمی در همین مجموعه سخنرانی خواهد داشت.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. متاسفانه ارتباط دادن همه مسائل زیست محیطی به رفتار انسانها چون مانعی راه محاسبه و تدبیر مناسب و رفتار درست و متناسب با هر کجای این اقلیم را سد کرده است ،
    مثلا خشکسالی بر اثر رواج فلان گناه است ،
    زلزله نتیجه قهر الهی است و از این دست گزاره های دینی .
    من کاری به درستی یا نادرستی این گزاره های دینی کاری ندارم تنها مسئله ام این است که ما بی تدبیری و عدم رعایت صحیح رفتار و بهره برداری درست از طبیعت و منابع که اتفاقا در دین اسلام و سیره معصومین بسیار مورد تاکید است را و مبتلا شدن به گرفتاریهای زیست محیطی را به گردن چیزهای دیگر نیندازیم .
    ممنون از برگزارکنندگان این جلسه بسیار خوب

یک نظر بگذارید