مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

باز هم در فراق بزرگ بانوی اسلام به سوگ می نشنیم….

ارسال شده در تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۲

فراق فاطمه را بوتراب باور کرد
شبی که چوبه تابوت او به شانه گرفت…
مدینه در دهان شب فرو رفته است، مسلمانان همه خفته ‌اند. سکوت مرموز شب گوش به گفت‌وگوی آرام علی دارد.
و علی که سخت تنها مانده است، هم در شهر و هم در خانه ، بی ‌پیغمبر، بی ‌فاطمه. همچون کوهی از درد، بر سر خاک فاطمه نشسته است.
در چهره همه‌ ستمدیدگان  هاله‌ای از فاطمه پیدا بود. غصب شدگان، پایمال شدگان و همه‌ قربانیان زور و فریب نام فاطمه را شعار خویش داشتند. یاد  فاطمه، با عشق‌ها و عاطفه‌ها و ایمان‌های شگفت زنان و مردانی که در طول تاریخ اسلام برای آزادی و عدالت می‌جنگیدند، در توالی قرون، پرورش می‌یافت و در زیر تازیانه‌های بی‌رحم و خونین خلافت‌های جور و حکومت‌های بیداد و غصب، رشد می‌یافت و همه‌ دل‌های مجروح را لبریز می‌ساخت. در تاریخ ملت‌های مسلمان و توده‌های محروم در امت اسلامی، فاطمه منبع الهام آزادی و حق‌خواهی و عدالت‌طلبی و مبارزه با ستم و قساوت و تبعیض بوده است.
ودر همه‌ ابعاد گوناگون زن بودن نمونه شده بود.
مظهر یک دختر، در برابر پدرش؛ مظهر یک همسر در برابر شویش؛ مظهر یک مادر در برابر فرزندانش.؛ مظهر یک ” زن مبارز و مسئول ” در برابر زمانش و سرنوشت جامعه‌ اش. (دکتر شریعتی)

در روزهای پایانی سال ۹۲ باز هم در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) گرد هم می آییم تا دوباره در جریان تلاش های پیگیر و گام های بلند و استوار یگانه بانوی بزرگ اسلام، پشتوانه رسالت پیامبر(ص) و زنده کننده عدالت علی (ع) باشیم. همان بانویی که با خطبه های پرمحتوا خویش برای همیشه در تاریخ سندی محکم برای حقانیت اسلام و هدف والای خویش به جا نهاد.

وعده ما:  چهارشنبه ۹۲/۱۲/۲۱ تا دوشنبه ۹۲/۱۲/۲۶ پس از نماز مغرب و عشاء

با حضور سخنرانانی توانا چون حجج اسلام شیخ محمود امامی، حاج سید حسین حیدری، حاج سید  علی محمد حیدری و شیخ حسین  انصاری.

Print Friendly

۳ نظر برای این مطلب

  1. ممنون, خدا توفیق بدهد, شرکت میکنیم.

  2. دیشب شرکت کردم, همه چیز خوب بود مخصوصا مطالب مطرح شده توسط حاج آقا انصارى و حاج آقا حیدرى.

  3. دیشب در مجلس شرکت کردم فکر کنم شب سوم مجلس بود.
    آقاى حیرى موضوعى مهم و جالب را مطرح کردند, تحریف شخصیت و خصوصیات زن در بعضی روایت به منظور کمرنگ کردن مقام و استنادات حضرت زهرا س بر علیه غاصبین خلافت و پس از مداحی خوب سیدگلاب, از نکات جالب موضوع آقاى انصارى, نقش بزرگ و غیر قابل انکار حضرت زهرا در محکومیت و رسوایى مدعیان خلافت بود که از سوى بزرگان اهل سنت نیز تایید و به آن اشاره کرده اند.
    ممنون از برگزارکنندگان خصوصا اساتید.

یک نظر بگذارید