مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

گردهمایی اختصاصی کار گروه پژوهش در روز عید غدیر

نویسنده: ن-الف
ارسال شده در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۱

 مراسم جشنی اختصاصی در روز عید غدیر با حضور اعضای گروه پژوهش و حجت الاسلام انصاری برگزار شد. در این مراسم جناب استاد سید علی محمد حیدری (مدیریت مجموعه) و آقایان دکتر سراج الدین وحیدی و سید علی محمد نقیبی از مسئولین دست اندر کار مجموعه شرکت داشتند.

جلسه به صورت رسمی ازساعت ۱۶:۳۰ آغاز شد. در ابتدای مراسم استاد حیدری دقایقی را درباره غدیر و اهمیت ویژه ی این فراز حساس تاریخ در سرنوشت بشریت با حاضران سخن گفتند. در ادامه حجت الاسلام انصاری پس از تبریک و شاد باش به شرکت کنندگان درباره روند پژوهشی مجموعه مطالبی را بازگو کردند.

استاد انصاری فعالیت پژوهشی مجموعه را در سه دسته طبقه بندی کردند:

۱- چکیده نویسی ۲- آشنایی با روش های نگارش و ویرایش ۳- مقاله نویسی

ایشان بیان کرد که در بخش چکیده نویسی از کتاب های مفید به نام مبارک امام علی (ع) ۱۱۰ اثر را در نظر گرفته ایم که تا به حال چکیده نویسی ۶۰ اثر توسط اعضای کار گروه پژوهش به پایان رسیده و هر کدام از این آثار یا در مرحله بازبینی و یا در مرحله ویراستاری و یا آماده چاپ است. استاد انصاری در ادامه سخنان خویش به چاپ ینج اثر از مجموعه چکیده ها که با عنوان کتاب امروز چاپ می شود اشاره کرده و از زحمات تک تک اعضای گروه(چکیده نویس ها، بازبین ها و ویراستاران) تشکر و قدردانی کردند. ایشان اظهار داشت در مرحله سوم فعالیت گروه پژوهش که مقاله نویسی بود به اعضای گروه پیشنهاد داده شد که مقاله ای کوتاه، نو و علمی درباره زندگی امام حسن مجتبی(ع) آماده کنند از میان مقالات ارسالی توسط کار گروه پژوهش دو مقاله به عنوان نمونه برتر انتخاب شد. در ادامه جلسه توسط استاد حیدری هدایایی به رسم یادبود به سه نفر از پژوهشگران تقدیم شد. که دو نفر اول به عنوان مقاله نویسان برتر و یک نفر دیگر از جمله چکیده نویسان و پرکارترین اعضاء کار گروه پژوهش معرفی شد.

گردهمایی صمیمانه با گپ و گفتی دوستانه با پذیرایی و سنت اهداء عیدی سادات به حاضران همراه بود. در پایان جلسه در فضایی معنوی نماز جماعت باحضور استاد حیدری اقامه گردید.

تصاویری از گردهمایی:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. خوش به حالتون ما که نبودیم

یک نظر بگذارید