مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

خبر انتشار چکیده حماسه غدیر در سایت تبیان

ارسال شده در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۹۰

  • سایت موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان در خبری با عنوان  حماسه ای به نام غدیر روز چهارشنبه ۹۰/۸/۲۵ در ذیل  عنوان کتاب و کتاب خوانی به معرفی چکیده حماسه غدیر پرداخته است.

«چکیده حماسه غدیر»

ابوالقاسم آقایی، اعظم کریمی

انتشارات دلیل ما

۱۲۰ صفحه

این نوشتار برگزیده‌ای از کتاب حماسه غدیر  حکیمی است و تحقیقی درباره آثار اعتقادی و اجتماعی واقعه غدیر در طول تاریخ به شمار می‌آید.

نویسنده در این کتاب خوانندگان را به این سمت سوق می‌دهد که غدیر و پذیرش ولایت علی(ع) راهی است که مسلمانان باید به آن بپیوندند تا اسلام پایدار بماند.

این کتاب با تاکید بر اهمیت واقعه‌ غدیر، شخصیت بزرگ علامه امینی و کتاب گرانقدر وی «الغدیر فی الکتاب و السنه و الادب» را می‌شناساند. حکیمی در این کتاب با دلایل و احادیث فراوانی اثبات می‌کند که مسلمانان بعد از پیامبر اکرم(ص) باید «ولی» می‌داشتند، اگر هیچ نصی بر انتصاب حضرت علی(ع) بر این امر موجود نبود، باز شایسته‌ترین و لایق‌ترین فرد، وجود مقدس حضرت امیر(ع) بود.

مولف برای تأیید این موضوع ده‌ها شاهد از سخنان بزرگان و علمای شیعه و اهل سنت با ذکر دقیق منبع عنوان می‌کند.

 لینک خبر در تبیان: http://www.tebyan.net/index.aspx?pid=187362

Print Friendly

یک نظر بگذارید