مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

مجالس حسینی دهۀ اول محرم در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد

نویسنده: ز. انصاری
ارسال شده در تاریخ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱

مجموعه فرهنگی امام صادق علیه السلام میبد برای دومین سال متوالی در شبهای دهه اول ماه محرم ، ۱۴۰۱، مجلس سوگواری و سخنرانی برپا کرد کرده و میزبان حضور انبوه سوگواران و معرفت اندوزان عاشورایی می باشد.
در این برنامه که از شب اول محرم سال جاری (۸مرداد) برپا بوده است و تا سوم عاشورای حسینی (۲۲ مرداد) برابر با چهاردهم محرم، اولین سالگرد قمری درگذشت استاد علامه محمدرضا حکیمی(طاب ثراه) ادامه خواهد داشت، با حضور عموم عزاداران و اهل ایمان ، شبها پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت استاد حیدری، مجلس سخنرانی برپا و شنوندگان از ابعاد مهم نهضت کربلا آگاه و بر مصیبت شهادت آن حضرت و اصحاب وفادار وی، اشک ریخته و سوگواری می کنند. سخنران اصلی این مجالس همانند سال گذشته، حجت الاسلام المسلمین سید محمد حیدری با مرثیه خوانی سید گلاب و دیگران همراه است. جلسات در محوطه مجموعه فرهنگی و فضای باز بر قرار شده است.
گفتن و شنیدن از عظمت و اهداف سالار شهیدان اباعبدالله الحسین علیه السلام و نهضت بزرگ آن حضرت که تبیین عدالت اجتماعی قران است هرگز رنگ تکرار و کهنگی به خود نمی‌گیرد و از شوکت و عظمت آن چیزی کم نمیشود.
مسیر تاریخ با همه کجی ها و ظلم هایی که به خود می بیند، دل مردمان را بیش از پیش به عاشورا و اهداف بلند آن گره می زند و ذهن های اندیشمندان را به تأمل، درنگ و تفکر در این باره ها وا می دارد.

گزارش تصویری

IMG-20220811-WA0058

IMG-20220811-WA0055 IMG-20220811-WA0056

IMG-20220730-WA0185 IMG-20220730-WA0186

 

 

 

Print Friendly

یک نظر بگذارید