مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

برپایی عزای حسینی در دهۀ اول محرم

نویسنده: محمد حیدری
ارسال شده در تاریخ ۳ شهریور ۱۴۰۰

وقتی که چشمان سکینه ژاله می کرد؛…..بر گرد مهتاب رخش، غم، هاله می کرد؛
خون خدا بر دشت ها، آلاله می کرد؛…..آن دم، زمین با آسمان ها ناله می کرد

(حسین انصاری)

همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد مراسم سخنرانی و سوگواری برگزار گردید.
این مراسم به مدت ۱۱ شب از سه شنبه ۱۹ مرداد ماه -همزمان با شب دوم محرم آغاز و تا جمعه ۲۹ مرداد ماه- شب دوزادهم محرم ادامه داشت.
در این مراسم به جهت رعایت شرایط کرونایی، نماز جماعت برگزار نشده و مدت زمان مجلس به یک ساعت محدود شده بود،
سخنران جلسات حجت الاسلام حاج سید محمد حیدری بود و در پایان جلسات، مداح اهل بیت(ع) آقای سیدگلاب به مرثیه خوانی در عزای سالار شهیدان می پرداخت .
محل گزاری جلسات در فضای محوطۀ وسیع مجموعۀ امام صادق(ع) قرار داشت که در آن بیش از ۸۰۰ صندلی با رعایت فاصله های کرونایی برای شرکت کنندگان چیده شده بود.
هر شب بطری های آب معدنی و ماسک -حتی برای کودکان- بین شرکت کنندگان توزیع و با کیک های بسته بندی شده از آنان پذیرایی می شد. نکته قابل ذکر اینکه به دلیل کمبود صندلی بخشی از عزاداران با حضور در ماشین شخصی خود در قسمت پارکینگ محوطه و یا نشستن بر زیراندازهای شخصی در کنار ماشین ها، استماع سخنرانی کرده و اقامه ی عزا می نمودند.

تصاویری از مجلس عزاداری دهه اول محرم ۱۴۰۰ در مجموعه امام صادق(ع) میبد

IMG_20210825_015905_172 IMG_20210825_015909_175

IMG_20210825_021120_330

Print Friendly

یک نظر بگذارید