مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

گزارشی از ختم زنده یاد دکتر رادی در بیت الزهراء (س) بشنیغان میبد+تصاویر

نویسنده: نرگس انصاری
ارسال شده در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

مراسم ختم شادروان دکتر رادی ساعت ۵ بعد ظهر روز جمعه ۲۸ خرداد در بیت الزهراء بشنیغان میبد برگزار گردید. در این مراسم باشکوه که با حضور انبوه دوستان و همراهان و ارادتمندان از جمله استاد فضل الله صلواتی، استاد رضاقلی، دکتر ملک مدنی و…و خانواده و بستگان دکتر محمد علی رادی صورت گرفت که از برنامه ای متنوع برخوردار بود. تلاوت آیات هدایت قرآن در ماه نزول قرآن صفایی معنوی به مجلس بخشیده بود و ذکر مراثی اهل بیت(ع)، توسط آقای گلاب بر اندوه داغداران رنگ و جلوه ای آسمانی افشانده بود.

سخنران نخست مراسم، استاد علی رضا قلی بود که برای شرکت در مراسم از تهران حضور یافته بود.  استاد رضاقلی، دقایقی پیرامون شخصیت دکتر رادی و نقش وی در گسترش فرهنگ و تلاش های بزرگ ایشان با حاضران سخن گفت و ادامه ی راه بزرگی که او در پیش داشت را وظیفه و مسئولیت فرهنگبانان و فرهنگ شناسان این دیار توصیف کرد و آرزو کرد تا همراهان و شاگردان دکتر رادی ادامه دهندگانی فعال باشند در مسیری که او پیش رو داشت.

سپس استاد محمد حسین رافی از دوستان قدیم و فرهنگیان کوشای میبد به قرائت دکلمه ای بلند در رثای هجران دکتر رادی پرداخت که در بخش هایی با اشک و گریه های حاضران، همراه گشته بود.

سخنران بعدی مراسم، حجت الاسلام حسین انصاری بود که با موضوع «جاودانگی انسان» به چند و چون مسئلۀ جاودانگی در ناخودآگاه آدمی پرداخت و با تکیه بر معارف قرآن و دین که آفرینش آدمی را برای جاودانگی می دانند نه فنا و زوال و نیستی؛ به اسباب دست یابی به جادانگی و ماندگاری و پایایی انسان پرداخت و زمینه آن را  با توجه به فرمایش هایی از امام علی(ع) در نهج البلاغه، در بستر مفاهیم بزرگ بشری چون انسانیت و فضیلت های اخلاقی برشمرد و اوج آن را قرب معنوی و اتصال عارفانه با مبدأ هستی خواند و افزود که دکتر رادی به حق به این هدف های عالی معنوی دلبستگی داشت. او برخلاف گندم نمایان جوفروش در این روزگار، جونمای گندم فروش بود. از ریا و سالوس و ابزاری کردن معنویت و ایمان پرهیز می کرد با آن که در تمام تلاش هایش در پی رسیدن به تقرب و معنویت الهی بود.  وی با ذکر روایتی که دین شناسی عمیق را دارای سه نشانۀ؛ آگاهی، بردباری و سکوت می داند؛ یادآور شد که دکتر رادی در عین آگاهی های خوبی که از دین داشت و از گذر نگاه سطحی نگر گذشته و به لایه های ژرف دین می اندیشید از صفت حلم و صمت نیز برخودار بود. به گونه ای که در برابر زشت گویی ها و تهمت زنی ها بر نمی آشفت و با بردباری و سکوت از همه تلخی ها عبور می کرد. وی در پایان افزود که دکتر اگر چه فرزند جسمی نداشت اما فرزندان فرهیخته ای را تربیت کرد که امید می رود ادامه دهندگان خوبی برای اهداف او باشند.

در بخش بعدی مراسم، دکتر کمال بیکی از نزدیکان همدل وی شعری بلند و استوار را در رثای مرحوم دکتر رادی قرائت کرد و در پایان آقای علوی با صدایی خوش و با خواندن اشعاری حکیمانه، گرمی دیگری به مجلس افزود. و در پاایان قرائت سوره مبارک الرحمان، حسن ختام مجلس گردید.

لازم به ذکر است که نماینده محترم مردم میبد و تفت آفای دکتر کمال دهقانی حضور کامل داشته و در ورودی مجلس به احترام شرکت کنندگان ایستاده بود.

از اصفهان، جناب دکتر فضل الله صلواتی، نویسنده و مبارز نام آشنای انقلاب، بود که با وجود کهولت سن و ماه مبارک رمضان و گرمای هوا، به همراه جمعی به ویژه فرزندان فرهیخته شان آقای فرید صلواتی و وحید صلواتی در این مراسم شرکت داشتند.

علاوه براقشار مختلف مردم میبد و شهرهای دیگر استان، جمع کثیری از تهران، از جمله جناب استاد علی رضاقلی، استاد رضا تهرانی، جناب عباس تهرانی، دکتر حسین ملک مدنی، آقای اصغری از همکاران سابق در وزارت کشاورزی، دکتر احمد کاظمی همکار سابق در سازمان دامپزشکی کشور،  و از شهر نایین جمعی از دوستان و همکاران قدیم، از یزد، مهندس علامعلی سفید، و همچنین مهندس رضا سالیانی، و آقای سید حسینی از معاونین و مشاورین استانداری یزد، شرکت کنندگان در این مراسم بودند.

Print Friendly

۲ نظر برای این مطلب

  1. عکس ها بی کیفیت هستند لطفا عکس های بهتری بگذارید

  2. جناب میبدی
    متاسفانه عکس های بهتری در اختیار مدیریت سایت نبوده است. به هر صورت برای کیفیت پایین عکس های مراسم پوزش می طلبیم.

یک نظر بگذارید