مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

یادکرد سال گذشته در تبریک سال نو

نویسنده: ن-الف
ارسال شده در تاریخ ۲ فروردین ۱۳۹۲

سالی همراه با تکاپو ها و فعالیت های علمی و پژوهشی برای مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) سپری شد….در این تلاش بزرگ مدیران ، اساتید ، حامیان ، کارکنان و پژوهشگران عزیز، از آنچه در توان داشته اند دریغ نکرده اند. با سپاس از همۀ آنان که در این سعی خداپسندانه سهیم بوده اند دست به دعا برداشته از خداوند بزرگ برای همگان سالی خوب و امن و آرام و شادرا آرزومندیم.

یادکرد فهرستی از برنامه های انجام یافته در سال گذشته که بیشتر آنها در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت:

– برگزاری کلاس های هدفمند و راهگشا از معارف شیعی گرفته تا مباحث اجتماعی و تاریخی و ادبی و پزوهشی با بهره گیری از استادان گرانقدر و مطلع که شرح آنها گزارشی طولانی می طلبد.

– چاپ و انتشار پنجمین شماره کتاب امروز با عنوان «چکیده دانش مسلمین»

– آماده سازی دو شماره از کتاب امروز با عنوان «کارنامه اسلام» و «قلب اسلام»

– طرح جدید انتشار مجموعه ای جدید با عنوان «سخن امروز» و – به یاری خدا- چاپ و انتشار اولین شماره از این مجموعه در فروردین سال ۹۲

– برگزاری گردهمایی های علمی و دینی برای تبادل اندیشه ها

– توفیق سامان دهی و فهرست نویسی بخش بزرگی کتاب های موجود در مخزن کتابخانه مجموعه

– خریداری کتاب های مورد نیاز و خدمت رسانی به اهل پژوهش

– برگزاری مراسم آیینی فاطمیه برای پاسداشت ارزش های اسلامی

– برگزاری مراسم تجلیل از پژوهندگان عرصه پژوهش

به توفیق الاهی دوباره برگ های سبزی از کارنامه سال گذشته با جلوه هایی بهتر و رونقی باشکوه تر در سال نو و شکفتن بهار طبیعت به جریان می افتد….امید که مقبول درگاه دوست افتد.

نگارش بیش از  سی مقاله در حوزه اندیشه اسلامی توسط کار گروه پژوهش

 می خواهیم دوباره با تلاشی بیشتر و با اندیشه ای که تاره گی و طراوات را از بهار به امانت می گیرد به دنبال اندیشه های نو و شکوفایی بیشتر در عرصه فرهنگ و دین باشیم….

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. با سلام و تبریک سال ۱۳۹۲ به همه عزیزان سختکوش مجموعه امام صادق(ع) انشا الله که همینطور است و در سال ۱۳۹۲ شاهد به ثمر نشستن تلاشهایی که در سالهای قبل داشتین برای انتشار کتابهای خلاصه شده باشیم و ما نشر انها را یبینیم و نیز جلسات علمی و تحقیقی بیشتری را با حضور اساتید ببینیم.
    سالی سرشار از موفقیت را برای همه دست اندرکاران مجموعه و خصوصا برای شما…آرزو دارم.

یک نظر بگذارید