مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی .این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی با کو شش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، تبلیغاتی ، رفاه،آموزش تیزهوشان ومجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد . ۱- واحد فرهنگی ما بر این باوریم که غائله […]

به زودی یکی دیگر از مجموعۀ کتاب امروز

نویسنده: ن-الف
ارسال شده در تاریخ ۲ اسفند ۱۳۹۰

تصویر نمادین خواجه نصیر الدین طوسیحجت الاسلام شیخ حسین انصاری مدیر گروه پژوهش در گفتگویی با سایت ششم از انتشار یکی دیگر از مجموعۀ «کتاب امروز» خبر داد. وی با اعلام این که آثار دیگری از این مجموعۀ یکصد جلدی در دست تهیه و آماده سازی است، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری چکیدۀ کتاب دانش مسلمین منتشر شود. ایشان در این گفتگو با یاد آوری این که کتاب دانش مسلمین یکی دیگر از تالیفات ارزشمند و علمی- تاریخی استاد حکیمی است که بار ها به چاپ رسیده است؛ افزود اکنون بسیار خرسندیم که چکیده و گزیده ای از کتاب دانش مسلمین را در قالب پنجمین شماره از مجموعۀ کتاب امروز به جویندگان کتاب‌های مفید تقدیم می کنیم. حجت اسلام انصاری در پایان  از همۀ دست اندرکاران مجموعۀ فرهنگی امام صادق(ع) به ویژه مسئولیت این مرکز، جناب حجت الاسلام استاد سید محمد علی حیدری به جهت حمایت ها، پیگری‌ها و راهنمایی‌های خوب ایشان و نیز تلاش گروه پژوهش سپاسگزاری کرد. 

در بخشی از مقدمۀ  چکیدۀ کتاب دانش مسلمین چنین امده است:

از زیبایی هاى کتاب دانش مسلمین که اکنون گزیده‌ای از آن پیش روی شماست، پاک بودن آن از دو آفت نامستند نویسی و غرور آفرینی است. کارى بزرگ از نویسنده‌اى متتبّع که جز بر اسناد مطمئن تکیه نمی کند. کتاب دانش مسلمین براى تهى بودن از چنین عیوبى نمونه اى مثال زدنی است. نویسنده با بهره گیرى از منابع موثق و متعدد گزارش هایی مستند ارائه می کند و خواننده را با پیشینه علوم و نقش واقعى مسلمانان در پایه گذارى و پیشرفت دانش بشرى آشنا می سازد. نویسنده در فصل های دوازده گانه این کتاب، کوشیده است تا برخی از دست آوردهای بزرگ مسلمین را در این زمینه نشان دهد. البته نوشته های این متفکر اندیشمند و اسلام شناس کم نظیر، مانند آثار دیگر او بر منابع متقن و موثق تکیه دارد و از گزافه گویی و غرور آفرینی کاذب به شدت دوری می کند. در بخش ششم این کتاب به تنهایی فهرستی از ابتکارهای مسلمین در حوزۀ علوم، لیست شده است که واقعا خواندنی است. در فصل ادبیات نیز به تأثیر قصه نویسی و شعر اسلامی بر داستان نویسی، شعر و ادبیات غرب می پردازد و اهمیت آن را به خوبی می نمایاند.

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. با سلام
    بنده در بحث هایی با جوانان مسلمان و همچنین با مسیحیان (در وبلاگ برکه معرفت) به این مساله برخورده ام که می گویند اسلام تمام فرهنگ و تمدن ایرانی را از بین برد و جز خرابی چیزی باقی نگذاشت. به نظر بنده کتاب استاد حکیمی یکی از بهترین کتابهایی است برای جواب این افتراها.
    کاش لطف کرده فایل ورد کتاب را برای بنده ارسال کنید تا در چت های اینترنتی و وبلاگ بتوانم از بخش هایی از آن استفاده کنم.
    از زحمات اساتید محترم مجموعه و دیگر افرادی که برای اعتلای اسلام در تلاشند، کمال تشکر و آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

یک نظر بگذارید