مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

سنتی زیبا و کتابی تازه در مجالس حسینی

نویسنده: ن- الف
ارسال شده در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۹۰

باز هم دست اندرکاران فهیم و صاحب مجلسان خیر و خیر خواه و فرهنگ دوست استان یزد با توزیع و اهداء کتابی مفید و تأثیر گذار در یکی از مجالس روضه خوانی سنتی به ترویج کتابی تازه نشر یافته اقدام کردند.

اطلاع یافتیم که در شب پایانی مجلس روضه خوانی (۹۰/۷/۸) در منزل آقای حاج محمد علی خبیری در یزد به همت بانی و دست اندرکاران فرهنگ دوست، تعداد پانصد جلد کتاب «چکیده جامعه سازی قرآنی» پژوهش شده در مجموعه فرهنگی امام صادق(ع) میبد که به تازگی توسط انتشارات “دلیل ما” در قم به چاپ رسیده است خریداری شده و به صورتی بسیار مناسب نزدیک به چهارصد جلد آن در این مجلس معنوی به شرکت کنندگان اهداء گردیده است.بر اساس همین گزارش قرار است حدود صد جلد باقیمانده نیز میان طلاب، روحانیون و دانشجویان اهل مطاله توزیع گردد.

لازم به یادآوری است که بنا به درخواست جمعی از شرکت کنندگان ، حجت الاسلام انصاری در شب آخر مجلس در باره اهمیت نشر کتاب های مفید و فرهنگ مطالعه در آیین تشیع و محتوای چکیده کتاب جامعه سازی قرآنی سخنان مبسوطی ایراد کردند. هم چنین جمعی از مسئولین مجموعه امام صادق(ع) از جمله حجج اسلام حاج سید محمد حیدری و حاج سید حسین حیدری به شیوه همه ساله در این مجلس حضور یافتند.

در مهر اهداء این کتاب ها چنین جمله  ای چشم نوازی می کند:

«امام حسین(ع) و حادثه کربلا را با مطالعه کتاب های معارفی بیشتر بشناسیم. محمد علی خبیری، مهر ماه ۱۳۹۰»

Print Friendly

یک نظر برای این مطلب

  1. ایده بسیار خوبی است.هم کمک خوبی در تنویر افکار و هم در زمینه ارایه مطالب مستند و گزیده و همچنین تقویت روحیه سند خواهی و استناد از سوی گویندگان و مستمعان در مجالس ،که ثواب آن البته مثل تمام سنتهای خوب و یا بد، متوجه اولین هاست .

یک نظر بگذارید