مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، […]

درباره مجموعه

مجموعه فرهنگی امام صادق (ع) نهادیست مردمی. این مجموعه در سال ۱۳۶۴ شمسی، با ارشادات و راهنمایی های استاد علامه محمدرضا حکیمی و با اشراف و سرپرستی حجت‌الاسلام سید علی محمد حیدری، و با کوشش تنی چند از روحانیون ،پزشکان و پیشه وران تاسیس گردید. نهاد فوق مشتمل بر واحد های متعدّد فرهنگی، اجتماعی، کتابخانه، مرکز پژوهش، موزه مردم شناسی، و مجمع یاد آوران مهدی (عج) می باشد.

اهداف فرهنگی مجموعه 

ما بر این باوریم که غائله و غوغای التقاط و اختلاط همان اندازه اسفبار است که فاجعه شوم انحطاط و ارتجاع. این التقاط که کوشیده می شود تا نوعی تبادل و تعاطی فرهنگی تلقی شود نه یک تهاجم و توطئه سیاسی، از روزگار نهضت ترجمه آغاز شده است و تا امروز ادامه دارد. تأویل به عنوان ثمره شوم این التقاط، توان دو میراث گرانقدر پیامبر (ص) «قرآن و حدیث» را در عرضه کردن یک دستگاه شناختی ناب و سره مخدوش و مشکوک ساخته است. معارف قرآنی و حدیثی، مغفول و متروک مانده اند، و ایتام آل محمد (ص) یعنی نسل جوان، از لحاظ تربیت فکری و فرهنگی و شناختی متناسب با تعالیم متعالی «ثقلین» ضایع و مهمل رها شده اند.

واحد فرهنگی این مجموعه، در سالهای اخیر، کلاسهائی به منظور تعلیم و نشر معارف قرآنی و آگاه ساختن دانشجویان و معلمان به مبانی “شناخت وحیانی” و سامان دهی فکری و اعتقادی دائر ساخته است و به یمن معارف الهی مستند به تعقل و اندیشه به توفیقات زیادی دست یافته است.جلسات هفتگی پاسخ به شبهات، ثمره این حرکت فرهنگی می باشد .

بنیاد مجموعه فرهنگی امام صادق(ع)

ساختمان مرکزی مجموعه به همت خیرین، در طراحی زیبا و چشمنواز و در مساحت چند هزار متر مربع و بیش از هزار متر مربع زیربنا، در قالب سازۀ مهندسی و با معماری ویژه، در حاشیه میدان هلال‌احمر شهر میبد و مشرف بر بلوار شهید اشتری، بنا شده است و مشتمل بر بخش های متعددی می باشد. سالن اجتماعات، حسینیه، کتابخانه بزرگ با مخزن (بیش از ۶۰ هزار جلد کتاب) و سالن مطالعه، کلاس و فضای متعدد آموزشی، موزه مردم شناسی و تالار اجتماعات که بنام «تالارعلامه حکیمی(طاب ثراه)» نامگذاری شده است.

سایت ششم 

سایت ششم، مرکز رسمی این مجموعه در فضای مجازی است که به منظور انعکاس فعالیت های فرهنگی و رویدادهای مذهبی و اندیشه های دینی در پیوند با روشنگری دینی و آرمان‌های تشیع، با تلاش حجت الاسلام حسین انصاری در مرداد ماه ۱۳۹۰ راه اندازی شده و مدیریت می شود. در این سایت، دیدگاههای مقبول و معیار، پیرامون اندیشه های قرآنی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام بازتاب دارد. پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، در سطح کشوری با این سایت همکاری داشته و آثار آنان در این صفحه به صورت متناوب و در مناسبت‌های مختلف انتشار می یابد،